Dag 11: wandeldag in omgeving Obscheid - Reisverslag uit Obsteig, Oostenrijk van Cor Noorloos - WaarBenJij.nu Dag 11: wandeldag in omgeving Obscheid - Reisverslag uit Obsteig, Oostenrijk van Cor Noorloos - WaarBenJij.nu

Dag 11: wandeldag in omgeving Obscheid

Door: Cor

Blijf op de hoogte en volg Cor

17 Augustus 2022 | Oostenrijk, Obsteig

Goedenavond trouwe lezers,

Na een goede nachtrust (al die frisse berglucht doet je goed) worden we vanochtend niet op het gewenste tijdstip door onze buurvrouw, maar door de wekker uit onze slaap gerukt.

We spoeden ons naar beneden voor het ontbijt wat weer prima smaakt en op het eind nog een babylonische spraakverwarring oplevert (er werd beweerd dat wij ons nog niet geregistreerd hadden, maar de verwarring verdween toen wij kenbaar maakten hier nog twee nachten te blijven).

Vandaag besluiten we een op papier wat makkelijkere en niet zo'n lange tocht te gaan maken, her en der komen er wat pijntjes en ongemakken na alle inspanningen van de afgelopen week. De keuze valt op een wandeling van iets meer dan 9 kilometer met "slechts" 460 hoogtemeters naar de Marienbergalm waar mogelijkheid tot fourageren is. Na toch wel een pittige klim naar deze hut worden we beloond met lauwe koffie, ook de terugtocht is niet bepaald de mooiste weg die we deze vakantie bewandeld hebben.

Omdat we toch vroeg in de middag al terug zijn besluiten we om naar de Blind See te rijden om te zien wat daar te doen is. Een mooie tocht over de Fernseepas brengt ons voor de slagboom van de tolweg naar de Blind See. We moeten een kleine 15 euro aftikken voor een ritje van nog geen 3 kilometer, dus als zuinige Hollanders besluiten we dit stuk dan maar gewoon te gaan lopen.

Na ons een tijdje op de oevers van het meer vermaakt te hebben keren we weer terug naar ons pension. Helaas is de keuken van het pension vandaag gesloten, dus een bezoek aan de pizzeria in een nabijgelegen dorp is ons lot!

Vandaag weer een dag vol mooi weer, op dit moment regent het en zijn de verwachtingen voor morgen niet echt positief. We gaan het zien!

• 18 Augustus 2022 - 08:03

Saskia :

Wat een prachtige tochten maken jullie zeg! Volgens mij krijg je er juist energie van ipv uitputting. Heel gaaf en heel mooi.

• 18 Augustus 2022 - 09:07

Andries:

Een lekkere pizza als afwisseling is toch niets mis mee? Of klopt mijn vooroordeel niet, dat de schnitzels je daar om de oren vliegen?

• 18 Augustus 2022 - 13:53

Yvonne :

Wat heeft Oostenrijk mooie plekjes en plekken, zeg!
    Mooi uitgedachte reis zo.
    En best mazzel ook met het weer.....
    In mijn (jeugd) herinneringen was er daar best vaak regen, en zéker onweersbuien in de middag....
    Tijd gaat snel , hè.....
    Lekker verder wandelen en genieten!!