Dag 3: wandelen bij Hinterstoder - Reisverslag uit Hinterstoder, Oostenrijk van Cor Noorloos - WaarBenJij.nu Dag 3: wandelen bij Hinterstoder - Reisverslag uit Hinterstoder, Oostenrijk van Cor Noorloos - WaarBenJij.nu

Dag 3: wandelen bij Hinterstoder

Door: Cor

Blijf op de hoogte en volg Cor

10 Augustus 2022 | Oostenrijk, Hinterstoder

Goedendag allemaal,

Na wederom een goede nachtrust (de nachten zijn hier redelijk fris) begeven wij ons wederom om 08.00 uur naar het uitgebreide ontbijtbuffet. Tonnetje rond en met lunchpakket onder de arm naar de kamer om ons voor te bereiden op onze wandeltocht van vandaag.

Op advies van onze gids van gisteren, Annemarie, lopen wij naar het "centrum" van Hinterstoder om daar de kabelbaan omhoog (gratis als gasten van het Poppengut hotel) te nemen naar de Loger hut op circa 1400 meter. Vandaar nemen we de zogenaamde Seilbahn (wederom gratis) verder omhoog naar het Schrocken plateau op bijna 2000 meter hoogte.

Daar een fraai (aangelegd) meertje en hier begint onze wandeltocht naar het einddoel, de Schafkogel op 2281 meter die bij aankomst op het plateau nog door wolken uit het zicht wordt onttrokken. Gaandeweg de klim naar boven toe verdwijnen de wolken en zien we het kruis op de top staan.

Op ongeveer 200 meter onder de top houden de dames het voor gezien, gegeven de fysieke beperkingen beter om te stoppen dan je kapot te lopen. De heren gaan onverschrokken verder op het toch wel op sommige delen lastig begaanbare pad. Op circa 80 meter onder de top besluit Rene dat het mooi is geweest waarop enkel de auteur van dit schrijven zich al kletterend en klauterend (sommige stukken moet je gebruik maken van een staalkabel en in de wand geslagen ijzers) een weg naar de top baant.

Gelukkig komen we allemaal weer heel beneden waarna we de aftocht inzetten. Per slot van rekening moeten we wel weer op tijd bij het hotel zijn om wederom genant veel lekkere "kuchen" van het buffet te nuttigen.

's Avond wederom genoten van een heerlijk diner om vervolgens na het gebruikelijke potje hartenjagen weer naar de kamers te gaan voor een stukje lezen en het naar bed gaan.

Morgen gaan we verkassen naar het volgende hotel. Benieuwd hoe we dat gaan ervaren, de lat is door hotel Poppengut op een bijzonder hoog niveau gelegd. Er is eigenlijk geen negatief woord over dit hotel te zeggen, op uitzondering van het feit dat hun internet echt helemaal ruk is!!

• 10 Augustus 2022 - 19:19

Yvonne :

Hierbij pas mijn eerste reactie.
    Het leest weer prima de verhalen van Cor en de rest.

• 10 Augustus 2022 - 19:23

Yvonne :

...Per ongeluk te snel verstuurd, haha!.
    Ook het hotel klinkt zeer smakelijk en aantrekkelijk.
    Mooie omgeving daar zo te lezen en te zien op de foto,s.
    En pittige wandelingen, pfff.
    Benieuwd hoe dit verder gaat.....

• 10 Augustus 2022 - 19:44

Arina:

Zooo hee ‘die hard’, applaus voor jezelf! Zag de glorieuze foto op mam d’r app, woww… en dat op je 61e :-P
    Op naar de volgende uitdaging!