Dag 10: reisdag naar Obsteig - Reisverslag uit Obsteig, Oostenrijk van Cor Noorloos - WaarBenJij.nu Dag 10: reisdag naar Obsteig - Reisverslag uit Obsteig, Oostenrijk van Cor Noorloos - WaarBenJij.nu

Dag 10: reisdag naar Obsteig

Door: Cor

Blijf op de hoogte en volg Cor

16 Augustus 2022 | Oostenrijk, Obsteig

Hallo allemaal,

Vandaag is een reisdag (nou ja, de afstand is slechts 70 kilometer totaal) naar onze laatste vakantiebestemming in Oostenrijk, namelijk pension Arschlandhof in Obsteig (of beter eigenlijk, het buurtschap Arschland).

De dag begint echter al heel vroeg, om 07.00 worden auteur en eega ruw gewekt door aanhoudend geklop op onze kamerdeur. Eerst denk je, ik heb me vergist. Daarna denk je dat "housekeeping" wel erg vroeg aan de slag wil. Bij de derde keer begin je toch ongerust te worden en ga je maar kijken wie er voor de deur staat. Dat blijkt Karin te zijn die opgewekt vraagt of we al klaar zijn voor het ontbijt? Spijtig genoeg alleen een uur te vroeg!!

Anyway, we zijn nu toch wakker dus vroeg ontbijten dan maar (oftewel zoals Karin dan zegt: je hebt nog wat aan je dag!). Omdat we toch maar een uurtje hoeven te reizen kiezen we er voor om een door de reisorganisatie aanbevolen rondwandeling rondom Neustift van circa 12 kilometer te gaan lopen. Was inderdaad een leuke en mooie wandeling die rond 13.00 uur wordt afgerond.

We verplaatsen ons daarna naar Obsteig op het Miemingerplateau. Zonder kleerscheuren arriveren we rond 14.30 uur bij het nogal afgelegen pension Arschlandhof. Na het online inchecken en de spullen naar onze kamers gesjouwd te hebben besluiten we nog even een plaatsje in de buurt te bekijken. Terug in het pension maken we ons klaar voor het avondeten.

Even over het pension zelf. In eerdere verslagen hebben we aangegeven dat de kwaliteit van de logementen steeds iets afnam. Een niet nader bij naam te noemen trouwe lezer (in het kader van privacy zullen wij hem meneer A. uit A. noemen) gaf ons een bemoedigend hart onder de riem door te stellen dat de laatste bestemming dan natuurlijk weer top zou zijn!

Deze A. uit A. had een voorzienende blik: het pension is werkelijk schitterend met mooie kamers, een sfeervolle uitstraling, bijzonder vriendelijk personeel en bovenal een heerlijke keuken!

Morgen gaan we onze eerste wandeling in dit gebied maken, we zijn benieuwd!

• 16 Augustus 2022 - 21:14

Arina:

Gaat een mooie ‘showstopper’ zijn dus, dit hotel :-)