Dag 1: reisdag naar Hinterstoder - Reisverslag uit Hinterstoder, Oostenrijk van Cor Noorloos - WaarBenJij.nu Dag 1: reisdag naar Hinterstoder - Reisverslag uit Hinterstoder, Oostenrijk van Cor Noorloos - WaarBenJij.nu

Dag 1: reisdag naar Hinterstoder

Door: Cor

Blijf op de hoogte en volg Cor

08 Augustus 2022 | Oostenrijk, Hinterstoder

Goedendag lieve kijkbuiskindertjes,

De dag waar wij zo lang naar hebben uitgekeken en waar we zo hard voor gewerkt hebben is dan eindelijk aangebroken. De reis naar onze eerste bestemming in deze vakantie, hotel Poppengut in het wereldberoemde plaatsje Hinterstoder in Oostenrijk, gaat beginnen.

Stipt op het afgesproken tijdstip, namelijk 06.30 uur, rijdt de immense Volvo XC90 bij ons de stoep op. Gelukkig is er nog genoeg ruimte voor onze koffers en toebehoren waarna we de reis aanvangen.

Over de reis zelf kunnen we kort en krachtig zijn: die is namelijk heel rustig en eigenlijk (op een paar kleine filetjes na die geen naam mogen hebben) zeer ontspannen verlopen. Tegen 17.00 uur komt hotel Poppengut in beeld.

Vanaf de buitenkant een typisch, ietwat uit de tijd ogend Oostenrijks hotel. Ook de entree is op zijn zachtst gezegd gedateerd, wat ook voor de hotelkamer zelf gezegd kan worden. Maar daar is dan ook al het negatieve mee gezegd: het hotel is schoon, heeft heel veel faciliteiten en is eigenlijk best wel superluxe.

Na het inchecken, de koffers naar de kamer brengen en het onvermijdelijke eerste biertje genuttigd te hebben schuiven wij aan bij het diner. De eerste dag geen keuzemenu, u krijgt gewoon voorgeschoteld wat de kok in gedachten heeft. In totaal 4 gangen geserveerd met in eerste ogenschijn klein lijkende porties, maar uiteindelijk gewoon genoeg en lekker gegeten.

We zijn moe en gaan op tijd naar de kamer c.q. in bed, morgen staat de eerste wandeling van circa 12 kilometer met gids Annemarie naar twee toppen in dit gebied op de rol.

• 08 Augustus 2022 - 20:24

Saskia :

Heel veel plezier!

• 09 Augustus 2022 - 08:48

Arina:

Zet ‘m op kilometervreters! Op naar de volgende top/overwinning!

• 09 Augustus 2022 - 09:44

Andries:

Succes, en maak het Annemarie niet te moeilijk.

• 09 Augustus 2022 - 17:14

Theodorusnoorloos@hetnet.nl:

zet hem op met hoge temperaturen de komende dagen