Dag 1: reisdag naar Denemarken - Reisverslag uit Store Heddinge, Denemarken van Cor Noorloos - WaarBenJij.nu Dag 1: reisdag naar Denemarken - Reisverslag uit Store Heddinge, Denemarken van Cor Noorloos - WaarBenJij.nu

Dag 1: reisdag naar Denemarken

Door: Cor

Blijf op de hoogte en volg Cor

24 Juni 2023 | Denemarken, Store Heddinge

Goedenavond allemaal,

Gistermiddag de door ons gehuurde campers opgehaald en na een intensieve tekst en uitleg over hoe alles werkt en wat er allemaal mogelijk is naar huis gereden om de campers vol te stouwen met alle reeds vergaarde en klaarstaande spullen. Eventjes was daar de beangstigende gedachte dat dit niet allemaal zou gaan passen, maar gelukkig bleek alles er toch nog ruimschoots in te kunnen.

Vandaag was dus de dag waarvan je wist dat hij ooit zou komen, we zijn begonnen aan onze rondreis door Noorwegen. Iets na 7 uur vertrokken vanuit Hoofddorp en in colonne via Hengelo, Osnabrück, Bremen en Hamburg naar Puttgarden gereden alwaar we de boot nemen voor de oversteek naar Denemarken. De reis naar de boot is eigenlijk (op wat klein oponthoud) zeer rustig en zonder problemen verlopen, ook de oversteek zelf gaat rap!

Eenmaal aan de andere kant in Denemarken aangekomen nemen we het besluit om iets onder Kopenhagen een camping te zoeken voor de eerste overnachting. Na wat zoeken en bellen wordt dit Stevns Camping nabij Store Heddinge, zo'n 30 kilometer onder Kopenhagen. Een best wel grote camping die op zich er netjes uitziet, maar qua faciliteiten wel z'n beste tijd gehad heeft en aan een opknapbeurtje toe is. Voor ons natuurlijk geen probleem aangezien het maar om 1 nachtje gaat.

Temperaturen bij aankomst rond de 25 graden met een heerlijk zonnetje erbij, dus lekker buiten gegeten en koffie/thee gedronken, nu begint het al aardig af te koelen en trekken we ons terug in onze eigen campers. Dit verslag is daarbij de laatste echte activiteit van vandaag, helaas zonder foto's aangezien de internet/wifi bereikbaarheid op deze camping zeer minimaal is.

Morgen gaan we via Zweden richting Noorwegen, het doel is om ergens in of boven Oslo te eindigen. Toch nog een rit van 650 kilometers, dus we gaan wel zien hoe ver we gaan komen.

• 24 Juni 2023 - 22:18

Arina:

Dag 1 in ieder geval vrijwel vlekkeloos doorgekomen, op naar de volgende lange afstandhorde! Benieuwd hoe jullie 1e nacht gaat zijn in dit mobiele onderkomen :-)