Dag 3: verder Noorwegen in - Reisverslag uit Lillehammer, Noorwegen van Cor Noorloos - WaarBenJij.nu Dag 3: verder Noorwegen in - Reisverslag uit Lillehammer, Noorwegen van Cor Noorloos - WaarBenJij.nu

Dag 3: verder Noorwegen in

Door: Cor

Blijf op de hoogte en volg Cor

26 Juni 2023 | Noorwegen, Lillehammer

Goedenavond allen,

De avond vordert, weer een avontuurlijke dag ervaren en nu dan eindelijk de rust om verslag hiervan te doen.

Net zoals voorgaande twee dagen worden we wakker onder een stralend zonnetje en kunnen we ons ontbijt in korte broek en t-shirt lekker buiten aan de picknicktafel nuttigen (scheelt weer een hoop vuil en gestress in een dan toch wel krappe camper)!

Na het ontbijt gaan we op stap richting Oslo en verder door naar Lillehammer. Ondanks wat drukte rondom Oslo komen we begin van de middag aan in Lillehammer waar we rechtstreeks doorrijden naar het openluchtmuseum Maihaugen. Het oude gedeelte hiervan is nog steeds zoals we lang geleden al gezien hebben, op zich leuk maar na een paar oude houten hutten/gebouwen heb je ze eigenlijk allemaal wel gezien (alhoewel de stafkerk uit Lom toch wel een hoogtepuntje genoemd mag worden). Heel leuk (volgens de dames in het gezelschap) was de uitbreiding van het museum met gebouwen waar oude ambachten bekeken kunnen worden en daarnaast (woon)huizen vanuit de jaren 30 t/m 70 uit de vorige eeuw (waaronder het huis waar de huidige koningen van Noorwegen, Sonja, is opgevoed).

Allemaal prachtig en aardig, maar gedurende het hele bezoek aan het museum smelten we weg van de zon/hitte met temperaturen rond de 25 graden. Aan het eind van de middag dreigen zware onweerswolken wat verkoeling te brengen en besluiten we het museum voor de stortvloed te ontvluchten en snel nog wat boodschappen te doen in Lillehammer. We hadden wat minder haast kunnen hebben, de stortvloed is niet gekomen en het zonnetje kwam weer terug.

Ons daarna bezondigd aan het pizza-buffet in de plaatselijke pizzeria waarna we naar de Olympia Parking camping boven op de berg bij Lillehammer gereden zijn. De campingplaatsen hadden we tijdens het bezoek aan het museum gereserveerd, gelukkig maar want de camping staat barstensvol (cynisch uiteraard, we staan geloof ik met maximaal 10 campers op een zeer groot terrein!).

Qua weer vandaag dus weer een top-dag, enkel vanavond een paar spettertjes regen gehad!

• 26 Juni 2023 - 21:22

Arina:

Cultureel dagje was dit dan, ook maar weer mooi meegepikt [e-1f60f]

Hopen dat het zonnetje blijft schijnen en jullie elkaar niet ‘s ochtends de hagelslagkorrels van het brood stoten in de krappe camper.

We kijken weer reikhalzend uit naar de belevenissen morgen!

• 26 Juni 2023 - 22:01

Andries En Yvonne:

Mede namens Andries een reactie uit Apeldoorn...

Eindelijk zullen jullie wel denken...

Jullie zijn immers al 3 dagen op reis en Cor heeft keurig steeds een verslag gestuurd....

Wat we met belangstelling hebben gelezen.

Dat openlucht museum van deze dag oogt prima.

En niet druk.

Wel leuke maar beetje weinig foto's nog...

Hoe ziet zo'n camping eruit....hoe ziet de camper zelf eruit...etc etc.

Halen jullie de ontbijtbroodjes bij de bakker of eten jullie beschuitjes uit Nederland...

Afijn we zijn nieuwsgierig zal ik maar zeggen.

Wel lekker weer nog, mazzel gezien de buien die wij in Noorwegen zagen hangen op het weerbericht van het journaal.

Ga zo door , we zien en horen graag nog veel meer!