Dag 7: Trollstigen avontuur - Reisverslag uit Geiranger, Noorwegen van Cor Noorloos - WaarBenJij.nu Dag 7: Trollstigen avontuur - Reisverslag uit Geiranger, Noorwegen van Cor Noorloos - WaarBenJij.nu

Dag 7: Trollstigen avontuur

Door: Cor

Blijf op de hoogte en volg Cor

30 Juni 2023 | Noorwegen, Geiranger

De niet veel goeds voorspellende weervooruitzichten van gisteren zijn helaas voor ons vandaag uitgekomen! Het heeft zo'n beetje de hele nacht geregend, pas tegen de ochtend werd het droog maar de mist en de wolken hangen wederom heel laag in het dal (eigenlijk net boven de camping) waardoor ons wereldje wederom zeer klein is en de temperaturen houden ook niet over (14 graden).

Na een aantal uren wachten komt er, zoals voorspelt, inderdaad wat verbetering in de situatie en kunnen we in ieder geval weer van ons af kijken. We hebben geen zin om de hele dag op de camping te blijven hangen en besluiten derhalve met 1 camper weg nummer 63 van Geiranger naar Andalsnes te gaan rijden die voor een deel ook wel de Trollstigen genoemd wordt, een rit van ongeveer 80 kilometer die begint met een zeer steile klim vanuit Geiranger naar een uitzichtpunt met zeer fraai uitzicht op Geiranger zelf alsmede de fjord.

De Trollstigen wordt door velen gezien en geroemd als de mooiste weg van Noorwegen met als hoogtepunt een "skywalk" op het hoogste punt boven het dal met kilometers uitzicht! Google maar eens wat foto's over deze weg en dan krijg je ongeveer wel een idee hoe spectaculair deze weg is!

Punt is alleen dat wij van het uitzicht bar weinig hebben meegekregen aangezien we ter plekke wederom in een met wolken gevuld dal keken/reden. Desalniettemin is wat we gezien en ervaren hebben al indrukwekkend genoeg te noemen, helaas komt dit in de foto's niet duidelijk genoeg over.

Na een stop in Andalsnes (effe winkelen, heerlijke bak koffie genoten) gaan we dezelfde weg weer terug in de hoop dat we nu meer zicht zullen hebben. Helaas, wederom boven aangekomen is het weer zelfs nog slechter geworden en trotseren enkel de heren in het gezelschap de regen om wat foto's op de skywalk te maken!

Terug op de camping lekker gegeten. Na de afwas besluiten Cor en Gees nog een wandeling naar Hole Hytter te maken (hebben mijn ouders ooit in een grijs verleden een hutje voor een nacht gehuurd), de wandeling naar de Storseterfossen (waterval) waar je achterlangs kan lopen laten we gezien het toch al wel late tijdstip op de avond maar voor wat het is!

Ondertussen is hier nu weer de zon tevoorschijn gekomen, dus het lijkt er op dat de voorspellingen kloppen. Morgen dus bij goed weer de rit naar Briksdal (ongeveer 110 kilometers) waar we vroeg in de middag willen arriveren om vervolgens de wandeling naar de Briksdalbreen (gletsjer) in de middag uit te gaan voeren.

• 30 Juni 2023 - 22:30

Arina:

Ondanks het weer toch een mooie, goed gevulde dag als ik het zo lees!

Duimen dat het morgen openbreekt en de zon weer tevoorschijn komt.

Wij hebben met Henny coupe windhoos gekregen bij Ceres (Prins Hendrikzanddijk) maar wel genoten van het uitzicht.

Morgen voor de laatste x uit ‘de hut’!

• 01 Juli 2023 - 09:36

Andries En Yvonne:

Goedemorgen, vanuit een beetje regenachtig Nederland.

Wat jammer dat het weer de laatste paar dagen bij jullie niet zo best is.

Fris buiten is misschien niet zo erg.

Maar al die gemiste mooie uitzichten is gewoon jammer.

Toch geven de foto"s en de verslagen aan dat het er geweldig mooi is hoor!

Vandaag in ieder geval verbetering met zon zelfs [e-1f60e]

Houd de moed erin en mooie dag gewenst.

We horen graag weer hoe het verder is gegaan.....

Groetjes [e-1f590][e-1f590]