Dag 9: reisdag van Briksdalbre naar Flam - Reisverslag uit Gudvangen, Noorwegen van Cor Noorloos - WaarBenJij.nu Dag 9: reisdag van Briksdalbre naar Flam - Reisverslag uit Gudvangen, Noorwegen van Cor Noorloos - WaarBenJij.nu

Dag 9: reisdag van Briksdalbre naar Flam

Door: Cor

Blijf op de hoogte en volg Cor

02 Juli 2023 | Noorwegen, Gudvangen

Na de topdag van gisteren is het natuurlijk goed uitrusten, enkel het gedonder van de waterval pal naast de camping verstoord de nachtrust (maar we zijn ondertussen al gewend aan het feit dat in Noorwegen het geluid van vallend water nooit ver weg is)!

We worden wakker bij goed weer, het is bewolkt maar droog. De voorspellingen zijn echter dat het in Briksdalbre rond de middag gaat regenen en dat het op het volgende einddoel (Flam) vandaag eigenlijk de hele dag regent. Derhalve lijkt het ons wijs om de regen dan maar in de auto te trotseren en de lange rit van meer dan 200 kilometer naar Flam te gaan maken. Maar zoals altijd komen we (gelukkig maar in dit geval) weer bedrogen uit, gedurende de hele rit spettert het soms een klein beetje maar daar blijft het ook bij.

Het eerste deel van de rit (terug het dal uit naar Olden en dan via Byrkjelo en Skei naar Moskog) is niet echt om over naar huis te schrijven, of misschien zijn we ondertussen al zo verwend met landschappelijk fraais dat we niet snel meer onder de indruk raken.

Dat verandert echter zodra je weg nr. 13 van Moskog naar Dragsvik op gaat, wordt op de kaart als landschappelijk zeer fraaie weg aangeduid en dat is zeker niet gelogen. Vooral het uitzicht op de top van de Gaustrafjellsvegen is spectaculair. Maar het is daarmee nog niet gedaan, want na de overtocht van Draksvig naar Vangsnes gaat weg nr. 13 door naar Vinje en worden we weer getrakteerd op prachtig en ruig natuurschoon!

Allemaal geweldig natuurlijk, maar de rit duurt toch langer dan verwacht en we zijn het rijden beu. Het einddoel Flam gaan we vandaag niet halen, besloten wordt om rond 17.30 uur de camping bij Gudvangen (zo'n 30 kilometer voor Flam) te verblijden met onze komst. Een kleine camping, maar van alle gemakken voorzien en met een zeer nette/propere indruk!

Ondanks dat de verschillende weerapps aangeven dat het regent waar we zijn is de realiteit dat het gewoon droog is, dus we zijn benieuwd of de niet als te beste voorspellingen van morgen uit gaan komen. De weersomstandigheden morgen bepalen wat we gaan doen!

• 02 Juli 2023 - 21:12

Andries En Yvonne:

Wauw het leest als een boeiend reisverhaal hoor.

Al is het lastig er soms een goede voorstelling van te maken. Af en toe iets opzoeken op internet helpt zeker!!

Het wat minder mooie weer blijft jammer.

Maar soms valt het toch mee...gelukkig!

Duimen voor morgen...

Groetjes uit Apeldoorn.

• 02 Juli 2023 - 23:27

Arina:

Mazzel dan dat het weer meeviel, dan is het nog meer/beter genieten van de prachtige natuur/uitzichten. Fraaie foto's hoor!